سامانه وادآزما دانشگاه آزاد + لینک تیکتینگ | service.iauec.ac.ir
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

سامانه وادآزما دانشگاه آزاد به آدرس service.iauec.ac.ir یکی از سامانه‌هایی است که برای برگزاری امتحانات مجازی توسط دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی راه‌اندازی شده است. دانشجویان دانشگاه آزاد با ورود به این سامانه می‌توانند در امتحانات پایان‌ ترم یا امتحانات میان‌ترم تستی و تشریحی شرکت کنند و پاسخنامه آزمون خود را در این سامانه بارگذاری نمایند.

از آنجا که با شیوع کرونا در سال‌های گذشته ارائه آموزش‌های مجازی به دانشجویان و برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری یکی از چالش دانشگاه‌های کشور بود، سایت‌های مختلفی برای تسهیل روند برگزاری امتحانات و همچنین برگزاری کلاس‌های آنلاین راه‌اندازی شد که یکی از این سامانه‌ها سامانه وادآزما دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد  از آنجا که بسیاری با نحوه ورود به با این سامانه آشنایی ندارند، در ادامه توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

سامانه وادآزما دانشگاه آزاد چیست؟

سامانه وادآزما واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد یکی از سامانه‌های جدید این دانشگاه است که از طریق آن داوطلبان می‌توانند بر روند برگزاری امتحانات آنلاین خود مدیریت داشته باشند. در واقع این سامانه‌ها از سایت‌هایی است که در آن روند برگزاری امتحانات مجازی دانشجویان انجام می‌گیرد. سامانه وادآزما دانشگاه آزاد شرایطی را برای دانشگاه‌ها و اساتید فراهم کرده است تا بتوانند امتحانات مجازی را به صورت تستی و تشریحی آنلاین برگزار کنند.

علاوه بر این امکان برگزاری آزمون‌های آفلاین پایان‌ترم و میان‌ترم نیز وجود دارد. داوطلبان می‌توانند از طریق آدرس service.iauec.ac.ir به سامانه آموزش عالی الکترونیکی دسترسی پیدا کنند و در جریان امکانات این سایت قرار بگیرند. از آن جا که کاربردهای سامانه وادآزما دانشگاه آزاد بسیار است، در ادامه بیشتر در ارتباط با امکانات و کاربردهای این سایت صحبت خواهیم کرد.

 

امکانات سامانه وادآزما دانشگاه آزاد اسلامی

 دانشجویان محصل در دانشگاه آزاد باید براساس جدول زمانبندی که در آغاز نیمسال تحصیلی ارائه می‌شود، ابتدا برای انجام امور مربوط به انتخاب واحد دانشگاه آزاد اقدام کرده و بعد از آن در کلاس‌های خود شرکت نمایند. در پایان هر نیمسال تحصیلی نیز امتحانات پایان‌ترم برگزار می‌شود و نیم سال بعدی آغاز خواهد شد.

آن دسته از داوطلبانی که در کلاس‌های سامانه آموزش وادآزما یا سایت‌های دیگر شرکت کرده‌اند، باید براساس برنامه زمانی امتحانات خود در آزمون‌های آفلاین و آنلاین شرکت نمایند. سامانه وادآزما دانشگاه آزاد در واقع برای برگزاری امتحانات آنلاین می‌باشد و دانشجویان باید در زمان مقرر وارد سامانه service.iauec.ac.ir شوند.

گفتنی است امتحانات مجازی آفلاین و آنلاین در سامانه وادآزما دانشگاه آزاد به روش‌های مختلفی برپا می‌شود. اما در مجموع شیوه‌های برگزاری امتحانات میان‌ترم و پایان‌ترم سامانه پادا به شکل زیر می‌باشد:

  • برگزاری امتحانات تشریحی
  •  برگزار کردن امتحانات تستی
  • برگزار کردن امتحانات آفلاین و آپلود پاسخنامه توسط دانشجویان دانشگاه آزاد

اما شاید این سؤال برای برخی از شما دانشجویان واحد الکترونیک دانشگاه آزاد مطرح شود که نحوه ورود به سامانه وادآزما دانشگاه آزاد و همچنین برخورداری از امکانات این سامانه به چه شکل است که در ادامه بیشتر به توضیح این موارد خواهیم پرداخت.

چگونگی ورود به سامانه وادآزما دانشگاه آزاد

دانشجویانی که در سامانه وادآزما دانشگاه آزاد اسلامی باید امتحان دهند، باید از زمان امتحانات پایان‌ترم براساس برنامه زمانی اعلام شده آگاه باشند و وارد سایت امتحان مجازی انتخاب شده از سوی دانشگاه شده و در آزمون‌های مجازی شرکت کنند. عدم حضور در آزمون‌های آنلاین و یا عدم ثبت پاسخ‌ها به معنای غیبت دانشجو محسوب می‌شود. دانشجویانی که در سامانه وادآزما  دانشگاه آزاد ثبت‌نام کرده‌اند، باید با مراجعه به لینک service.iauec.ac.ir اطلاعات درخواستی را در سامانه وارد نمایید و پس از وارد شدن به صفحه اتوماسیون شخصی با انتخاب گزینه “آزمون‌های آنلاین” در امتحانات مجازی موجود شرکت کنند. اما مراحل ورود به سامانه به شکل زیر می‌باشد:

  • ورود به سامانه وادآزما به نشانی service.iauec.ac.ir
  • درج کردن نام کاربری و رمز عبور در کادرهای تعیین شده
  • انتخاب کردن درس ارائه شده از میان موارد
  • مشاهده اطلاعات مربوط به آزمون از جمله زمان شروع و پایان امتحان و مهلت پاسخ‌دهی به سوالات
  • انتخاب کردن گزینه “شروع آزمون”
  • انتخاب کردن گزینه “شرکت در آزمون” (توچه داشته باشید پس از انتخاب این گزینه زمان پاسخ به سوالات آغاز و محاسبه خواهد شد)
  • پاسخ دادن به سوالات (تستی، تشریحی و یا پاسخ به سوالات در برگه و آپلود عکس)
  • انتخاب نمودن گزینه “اتمام آزمون”
  • مرور پاسخ ها و تایید نمودن آنها در صورت اطمینان
  • انتخاب کردن گزینه “ثبت همه” و پایان امتحان مجازی

وجه داشته باشید که لینک ورود به امتحانات در زمان محدوده زمانی مشخصی فعال خواهد بود. بنابراین شما باید موقع برگزاری امتحانات وارد این سامانه شوید. نوع آزمون‌های تستی تشریحی و تلفیقی از سوی اساتید انتخاب می‌شود و برای دروس مختلف این آزمون‌ها متفاوت خواهد بود.

 منبع: https://b2n.ir/n84133





:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: